2010. május 12., szerda

Gitározzunk! - Első lépések

Helló! Még az első adásban említettem, hogy szeretnék gitározós műsorokat készíteni. Nos, ennek most jött el az ideje. Kiknek szól ez a műsor? Azoknak, akik abszolút nem tudnak gitározni, de szeretnének megtanulni, vagy legalábbis érdekli őket a dolog. Gitározni nem nagy ördöngösség, csak gyakorlás kérdése. No, nem mintha én profi volnék, én is csak szeretek pengetni. Amennyit viszont tudok, át tudom adni apránként ezekkel a kis videóleckékkel. Kezdjük egészen az alapoknál. Ha Téged nem érdekel a gitározás - Te a Fóka TV más jellegű műsorai iránt érdeklődsz -, akkor ajánld olyanoknak, akiket érdekel. Zenélni jó. Aki már elkezdte, az tudja. Miért hagynál ki az életedből egy ilyen jó dolgot? Az első gitáros adásokban még nem játszani tanulunk, csak az alapfogalmakról, hangszervásárlásról és egyéb kiegészítőkről beszélek, de ezek is nagyon fontos dolgok a kezdetekhez. Aztán szép apránként lépdelünk egyre feljebb.



11 megjegyzés:

Adim írta...

Hát, ha szeretnék megtanulni gitározni, akkor ez csak még inkább a hangulatom hozzá. Még így is jó, pedig dorombom van és a dobok érdekelnek inkább...

márti írta...

szia! nagyon megörültem amikor ráleltem erre a blogra, nagyon hasznos és igényes. épp csak most gondolkoztam azon, hogy gitározni tanuljak, és pontosan ilyen "felvilágosításra" volt szükségem. mostanra már mindent beszereztem és nagyon várom a következő adást. további sok sikert!

Fóka írta...

Kedves Márti!
Ez igazán nagy örömömre szolgál. A következő gitározós adás a hangolás és a húrozás rejtelmeibe vezet be. Már kész van, csak le kell csekkolniuk még a meglepetés-szereplőknek is! Ugyanis nem én fogom bemutatni ezen fortélyokat, hanem... de ez legyen meglepetés! :)))

Névtelen írta...

Hello. Én elektromoson szeretnék kezdeni, és ott is ugyanígy kell mindent csinálni? Pár ismerősöm javasolta, hogy inkább kezdjek akusztikuson, de azt is mondták hogy ha nem azon szeretnék játszani, akkor teljesen mindegy hogy melyiken kezdek.

Fóka írta...

Szia "Névtelen"! :)
Tökmindegy, hogy elektronyoson kezdesz-e, ott csak az a bibi, hogy az teljesen másképp viselkedik: érzékenyebb. Azaz ha megtanulsz valamit elektromoson, akkor meglepődsz, hogy ugyanazt a dalt nem tudod akusztikuson rendesen játszani. A vérprofi elektromos gitárosok is akusztikuson kezdtek és ők bizony azon is tudnak jól játszani, nem csak elektromoson. Szóval, ha kezdő vagy, mindenképpen inkább egy jó akusztikus gitárt javasolnék. De persze, ezt te tudod! :)

Névtelen írta...

Akkor elektromoson fogok kezdeni, mivel én akusztikuson nem szeretnék majd rockot játszani :D Az jobb elektromoson :) nemde ?:D
mostmár aláírom magam :P : ReSeth

Névtelen írta...

Sziasztok. Én nagyon szeretnék megtanulni gitározni persze akusztikuson.valaki felhalmozhatna pár jótanáccsal. Eőre is köszönöm

Unknown írta...

szevasz.nagyon örülök hogy a youtub-on találtam egy videót a gitározzunk-ról,már haladok.7 akkord megy,és már egy dalon dolgozok.kösz a hasznos tanácsokat.

stoneball írta...

Szia kedves Fóka!
Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. 45 évesen kezdem el egy régi terv megvalósítását: gitározni tanulok :-)
Nagyon nagy segítségemre vagy az első lépések megtételében, sokat tanultam/tanulok tőled. Köszönöm és várom a további folytatásokat!
Gratulálok az ezoterikus részekhez is :-)

Névtelen írta...

én is kedvet kaptam a gitározáshoz abszolút kezdő vagyok és most szeretnék venni egy gitárt. bal kezes vagyok és azt szeretném kérdezni hogy nekem így egy balkezes gitár ajánlott??

Unknown írta...

Szia!
Most kezdenék el gitározni...
Ez szerinted jó lenne?
http://www.muziker.hu/gitarok/klasszikus-gitarok/4-4-meretu-klasszikus-gitarok/p/6992-valencia-CG-1K-4-Classical-guitar-Kit-Natural
Előre is köszi a választ!